Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas monitoringa iespējas augstākajā izglītībā
2018.gada 25. oktobrī Akadēmiskās informācijas centrs organizēja semināru „Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas monitoringa iespējas augstākajā izglītībā”.
Semināra mērķis bija iepazīstināt augstākās izglītības iestādes ar dažādo pieredzi neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas procesā augstākajā izglītībā, prezentēt jauno pašvertējuma ziņojumu „Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas ieviešanu Latvijā”, kā arī rosināt diskusiju par iespējām pilveidot neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas monitoringa sistēmu.
Seminārā piedalījās augstsklu, koledžu un Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvji.
Seminārs notika viesnīcā „Astor Riga Hotel’’.
Prezentācijas
Baiba Ramiņa, Akadēmiskās informācijas centra direktore
Aktualitātes uz izaicinājumi neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanā Eiropas kontekstā
Māris Stinkulis, Akadēmiskās informācijas centrs, projektu eksperts
Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas ieviešana Latvijā
Jolanta Silka, Akadēmiskās informācijas centrs, Augstākās izglītības kvalitātes aģentūras vadītāja vietniece
Studiju virzienu novērtēšanas ekspertu skatījums uz neformālās izglītības un profesionālās pieredzes atzīšanas praksi augstskolās un koledžās
Līva Šmaukstele, Izglītības kvalitātes valsts dienests, Kvalitātes novērtēšanas departamenta pārvaldes vecākā referente
Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas pieredze LKI 2.-4. līmenī
Diskusija darba grupās
1. Darba grupa neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanai profesionālajās studiju programmās
Sandra Kaija, Rīgas Stradiņu universitāte, Studiju programmas Tiesību zinātne profesore, doktora studiju programmas „Juridiskās zinātnes” vadītāja
Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšana Rīgas Stradiņu universitātē
2. Darba grupa neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanai akadēmiskajās studiju programmās
Ance Kristāla, Latvijas Kultūras akadēmijas
Studiju programmu padomes lietvede, prakses koordinatore
Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšana Latvijas kultūras akadēmijā
Jānis Saulītis, Latvijas Universitāte, Studentu servisu departaments, Departamenta direktors, Projekta vadītājs
Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšana Latvijas Universitātē
- Darba seminārs „Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras atvēršana mikrokvalifikācijām”
- Atklāšanas pasākums: Eiropas digitālie mācīšanās apliecinājumi
- Pētījums "Mikrokvalifikācijas Latvijā"
- Eiropas Komisija aicina uz publisko apspriešanu par iniciatīvu "Mikrokvalifikācijas mūžizglītībai un nodarbinātībai"
- Eiropas Komisija aicina uz publisko apspriešanu par iniciatīvu "Individuālie mācību konti"
- Pētījums par Latvijas kvalifikācijas ietvarstruktūras atpazīstamību Latvijā
- Jaunais EUROPASS – izglītības un karjeras izaugsmes iespēja
- Latvijas kvalifikācijas Eiropas izglītības informācijas telpā
- Latvijas NKP izveidojis informatīvas video prezentācijas
- Izveidots animēts video par LKI un EKI
- Pētījums par LKD atpazīstamību un pielietojumu Latvijā
- AIC aicina piedalīties aptaujā par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras atpazīstamību un nozīmi izglītībā un darba tirgū.
- Latvijas kvalifikāciju datubāzes attīstība Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras kontekstā
- Europass un Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūra: Tālākie soļi
- Nacionālo kvalifikāciju ietvarstruktūru ietekme uz izglītības attīstību
- Mācību seminārs „Mācīšanās rezultāti augstākās izglītības iestādēs”
- Neformālās un ikdienas mācīšanās rezultātu atzīšanas monitoringa iespējas augstākajā izglītībā
- Azerbaidžānas kvalifikāciju ietvarstruktūru 2018. gada 18. jūlijā apstiprināja premjerministrs
- Kvalifikāciju salīdzināšana uzticamai atzīšanai
- Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras attīstība
- Digitālie dati mobilitātes veicināšanai augstākajā izglītībā
- Neformālās izglītības rezultātu novērtēšana / atzīšana Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras kontekstā
- Noteikumos par Latvijas izglītības klasifikāciju ietverti Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmeņi
- Europass un EKI izmantošana augstākās izglītības kvalitātes vērtēšanā
- Pētījums par LKI attīstību
- UNESCO publikācija par līmeņu noteikšanu un mācīšanās rezultātu atzīšanu
- Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūra iesācējiem
- Latvijas Kvalifikāciju datubāzes atklāšana
- Seminārs par terminoloģiju EKI un LKI kontekstā
- Izdota izglītības terminu vārdnīca kvalifikāciju ietvarstruktūru kontekstā
- Profesionālās izglītības dokumentos būs jānorāda LKI līmenis
- Seminārs par EKI un LKI kontekstā lietotiem terminiem
- Darba seminārā diskutēs par izglītības terminu tulkojumiem LKI un EKI kontekstā
- Piedalies diskusijā par EKI un LKI kontekstā lietotiem terminiem
- Izglītības likums nosaka Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūru
- EK 2015. gada ziņojums par Boloņas procesa īstenošanu
- LKI līmeņi ir iekļauti Profesionālās izglītības likumā
- Pētījums par starptautiskajām kvalifikācijām Latvijā
- CEDEFOP pētījums par EKI 5. līmeņa kvalifikācijām
- Konference par starptautiskajām kvalifikācijām
- EKI līmeņi otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartā
- LKI līmeņi Profesionālās izglītības likumā
- EKI līmeņiem atbilstoši studiju rezultāti jaunajā valsts akadēmiskās izglītības standartā
- Pārskats par progresu Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūras īstenošanā
- ESCO – portāls Eiropas prasmju/kompetenču, kvalifikāciju un profesiju klasifikācijai
- Darbu sāk EK programma Izglītības atvēršana
- Seminārs par augstākās izglītības kvalitātes vērtēšanu kvalifikāciju ietvarstruktūras kontekstā
- Diskusija par izglītības sistēmas piesaisti mācīšanās rezultātiem
- Diploma pielikums ar EKI līmeni
- ES Prasmju panorāma
- Латвійська система освіти і ЛРК